Laddercompetitie

Via de KNLTB ClubApp kan je deelnemen aan de laddercompetitie. Dit is een functie die vanuit de KNLTB nog volop in ontwikkeling is en daarom werkt niet alles zoals het zou moeten werken of zoals je verwacht dat het werkt. Daarom hieronder een handleiding hoe je wedstrijden kan plannen en resultaten kunt invoeren. 

De belangrijkste tip hierbij alvast is gebruik geen links die in e-mails worden verstuurd en doe alles via de KNLTB ClubApp!

  1. Ga via de knop "Spelen" onderin het scherm en druk vervolgens op "Wedstrijden" boven in het scherm. Ga via de knop "Laddercompetitie" naar de verschillende laddercompetities die beschikbaar zijn.
  2. Selecteer onder de knop "Mijn competities" de laddercompetitie waarin je iemand wil uitdagen.
  3. Klik op de knop "Uitdagen" bij de speler die je wil uitdagen om hoger op de ladder te komen.
  4. Vul een bericht in om iemand uit te dagen. En geef een voorgestelde datum en tijd op.
    LET OP! In een volgend scherm kan iemand anders een ander moment voorstellen. Dit werkt niet! Als je dat doet kan je na de wedstrijd geen uitslag invullen. Dus:
    - Stem via whatsapp, mondeling of via een andere manier een moment af en vul die in.
    - Als het moment later niet uit blijkt te komen, stem dan onderling een moment af maar pas deze wedstrijd niet aan! De uitslag kan je wel pas invullen na het moment dat in de uitdaging is opgegeven. 
    In het scherm komt nu te staan dat de uitdaging is verzonden:
  5. De uitgedaagde krijgt een mail met daarin de boodschap dat iemand hem/haar heeft uitgedaagd. Gebruik de links in de e-mail niet maar ga vervolgens naar de KNLTB ClubApp.
  6. De uitgedaagde gaat via dezelfde stappen als beschreven onder 1 en 2 naar de Laddercompetitie en klikt daar in het scherm op "Uitdaging Details".
  7. Om de uitdaging te accepteren klik op "Accepteren (datum/tijd wedstrijd)". Of om de uitdaging af te wijzen klik op "Afwijzen" (niet in onderstaande printscreen). 
    Gebruik de knop "Stel een andere datum / tijd voor" niet! Dit werkt niet en je kan uiteindelijk geen uitslag meer invoeren.

    Reserveer nog apart een baan op het moment dat de wedstrijd gespeeld gaat worden. Dit staat nog niet gekoppeld en moet je dus nog als extra stap doen!

  8. Zodra de wedstrijd gespeeld is kan de stand worden ingevoerd. Dit kan door beide spelers worden gedaan. Druk daarvoor op de knop "Uitslag invoeren". 
  9. Voer de stand in. Als een derde set nodig was, druk dan op "+ Extra set toevoegen" en voer de gegevens in van de 3e set.

    De winnaar krijgt een gouden beker onder zijn/haar naam! Als de stand juist is ingevuld druk dan op "Opslaan".

    In het overzicht komt een melding te staan dan de app nog wacht op acceptatie van de uitslag door de andere speler.
  10. De andere speler krijgt een e-mail dat er een stand goedgekeurd moet worden. Ga in de app weer naar de Laddercompetitie zoals beschreven onder stap 1 en 2. 
    Druk op "Accepteren" als de uitslag klopt. Druk op "Weigeren" als deze niet klopt en om een nieuwe stand in te voeren.

    Let op: De stand wordt weergegeven vanuit het perspectief van diegene die de app geopend heeft. Hierboven heeft Test Tester de app open dus ziet hij zijn games in de setstanden als eerste. 

Nadat de uitslag is geaccepteerd wordt dit direct in de ranglijst verwerkt en kan je nieuwe mensen uitdagen!